دوره آنالیز ارتعاشات سطح دو- مهر 97

تاریخ شروع : ۱۳۹۷/۰۷/۲۴

مدت دوره : 24 ساعت

وضعیت دوره : برگزار شده

امروزه به دلیل هزینه­‌های بالای تعمیرات و خروج از سرویس تجهیزات مهم صنایع و نیروگاه­‌ها از قبیل الکتروموتورها، ژنراتورها، الکتروپمپ­‌ها، کمپرسورها، فن­‌ها و … ، روش­‌های به روز و مدرن پیشگیری و عیب‌یابی سریع آنها بسیار مورد توجه بهره‌­برداران واقع شده است. یکی از روش‌های مناسب و متداول پایش وضعیت ماشین‌آلات دوار اندازه­گیری و آنالیز ارتعاشات می‌باشد.

آناليز ارتعاشات يکي از اساسي‌ترين و کارآمدترين تکنيک‌هاي CM براي ماشين آلات و تجهيزات دوار است. در بسياري از صنايع و کارخانجات، تجهيزات دوار جزء تجهيزات کليدي به شمار مي‌روند، لذا اهميت تکنيک آناليز ارتعاشات برای اجراي CM در اينگونه صنايع کاملاً آشکار است.

مدت برگزاری دوره: 24ساعت / 3 روز / 24 الی 26 مهر 97
زمان برگزاری: سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه
مخاطبان:   کارشناسان واحد طراحي ماشين آلات دوار

کارشناسان واحد نگهداری و تعميرات ماشين آلات دوار

پرسنل واحد CM

پرسنل واحد بازرسی فني / دفتر مهندسي

کارشناسان نظارت بر تعميرات

هدف دوره:
توسعه فرهنگ مهندسی تست و پایش در صنعت و ارتقای سطح دانش فنی بهره‌بردارن
هزینه دوره: 750 هزار تومان
  • بیرینگ‌های غلتشی/ علل خرابی بیرنگ‌ها، مراحل خرابی بیرنگ‌ها، روابط تئوری و تجربی حاکم بر فرکانس بیرنگ‌ها، تکنیک‌های ارزیابی وضعیت یاتاقان، آنالیز Envelope ، روش Bearcon در عیب‌یابی بیرنگ‌ها ، تکنیک CF، روش شوک پالس، روش انرژی اسپایک، آنالیز کپسترام به همراه موردکاوی
  • بیرینگ‌های لغزشی/ مزایا و معایب بیرینگ‌های لغزشی/ انواع بیرینگ‌های لغزشی، مکانیزم‌های خرابی بیرینگ‌های لغزشی/ عیوب مربوط به بیرینگ‌های لغزشی / لقی بیش از حد/ چرخش روغن یا Oil Whirl / اشکالات روانکاری
  • مشکلات پمپ‌ها / گرسنگی پمپ/ برخورد پروانه/ لقی پروانه/ کاویتاسیون
  • برخی مشکلات الکتروموتورهای القایی/ 2FI چیست؟/ مشکلات مربوط به روتور/ مشکلات مربوط به استاتور/ لغزش و خزش در تسمه‌ها/ ارتعاش در تسمه‌ها
  • چرخدنده‌ها/ پروفیل نرمال/ سایش بیش از حد/ دندانه ترک خورده یا شکسته/ تغییرات بار/ خروج از مرکزی و Backlash چرخدنده/ ناهمراستایی در چرخدنده/ فرکانس شکار در چرخدنده/ لقی بیرینگ در چرخدنده
  • تحلیل سیگنال زمانی/ سیگنال‌های کلاسیک/ قواعد در تحلیل سیگنال‌ها/ مدولاسیون در سیگنال‌ها
  • تحلیل فاز/ تعریف و کاربرد/ انواع روش‌های محاسبه فاز/ فاز در انواع عیوب

دوره‌­ها در مرکز تست و پایش ماشین­‌های الکتریکی دانشگاه علم و صنعت واقع در تهران، خیابان هنگام، دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌­شود و در صورت نیاز متقاضیان، دوره در محل سایت متقاضی برگزار خواهد شد.

این دوره در تاریخ 24 الی 26 مهر ماه 97 برای مهندسان شرکتهای سیمان، مدیریت تولید برق، نیروگاههای مختلف و شرکت های پتروشیمی در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

برای دیدن تصاویر در سایز بزرگتر روی آنها کلیک نمایید.

خواهشمند است نسبت به ارسال معرفی نامه و یا لیست شرکت کنندگان حداکثر 10روز قبل از زمان شروع دوره آموزشی به شماره فکس 02143857642 و یا ارسال تصویر آن به آدرس پست الکترونیک: cemtm@iust.ac.ir اقدام نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 02177240431 و 09190394775 تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز با شماره‌ تلفن‌های 77240431-021 و 09190394775 ارتباط برقرار نمائید.
  • به شرکت‌کنندگان در دوره­‌ها، گواهینامه معتبر از سوی مرکز تست و پایش ماشین‌های الکتریکی اعطا می‌گردد.
  • دوره­‌ها در مرکز تست و پایش ماشین­‌های الکتریکی دانشگاه علم و صنعت برگزار می­‌شود و در صورت نیاز متقاضیان، دوره در محل سایت متقاضی برگزار خواهد شد.